Prcek je doma !!!

Hodný Ježíšek 🙂

Jelikož jsem prý byl tenhle rok až podivně hodný,teda aspon podle toho malýho šmrďoly,co mi každý rok strká různý nesmysly pod vánoční stromeček 🙂 ,našel jsem v jedný krabici milé překvapení 😀

Model je od Mirage racing s typovým označením Maverick Atom XT ve velikosti 1/18.T znamená truggy,B je označován další model s buggy podvozkem a kastlí.

A ted trochu elektriky.Jedná se samozřejmě o elektro model.Pohon zajištuje malej motor 370,s kterým je auto slušně přemotorovaný.O to je s nim větší sranda.Zdroj zajištuje 6 mini buřtů NiMh s kapacitou 1100mAh.Rádio je klasika 2kanál 27ka,divně na FM,přijímač 3kanál.Nejsou překvapením mechanický trimy,ale potěší kolečko štelování velikosti výchylky na řízení.I přes hooodně plastový obal se rádio příjemně drží,čemuž napomáhá trochu mechovky pod prsty.Volant je naopak z dost tvrdý gumy,řídit s tim jde.Odezva volantu je příjemná.Plyn je slušně jemný,s trošku větším odporem a očko pro prst neni tak velký jako u ušlechtilejších volantovek.Rádio se docela příjemně ovládá i s mrznoucíma rukama 🙂 Regulátor je už z výroby nastaven,takže jsem ani nemusel nic adit.Odezva na páčku plynu až s podivem přesná.Brzda je dost jedovatá a citlivá a když to přeženete,bez varování tam kopne zpátečku,ani se nemusí miklat s páčkou.Osazení chladičem jistě potěší,uvidíme jak si povede v teplejších částech roku.Servo řízení je velikosti asi mikro,síla nějaká.Sice na místě přes servosaver s koly nezatočí,ale pro jízdu plně dostačuje.

Nyní teda už asi k tomu nejdůležitějšímu a tím je tomhle autě podvozek.Jak jinak,než náhon 4×4 s centrálním kardanem z hliníku.Diferáky jsou kuličkový.Většina podvozkových dílů je z plastu,poměrně ohebnýho.Abych to nemusel psát u každýho dílu zvlášt 🙂 Samotná vana podvozku je s nějakou pevnostní příměsí,tudíž krásně drží tvar a ani při zkoušení v ruce se nechtěla moc kroutit.Poloosy jsou bez vůlí,za což můžou pružinky v unašečích z diferáků.Tlumiče taky plastový,ale olejový a s krásně měkkým chodem.Jen kdyby tělo tlumiče mělo delší závit pro čepičku.Tím se občas může stát a asi i stává,že vršek tlumiče se vytrhne,olej vyleje a tlumič nefachá.Ale stačí víc utahnout,případně zajistit vteřinákem a měl by být klid.Zatim mi to tak u jednoho drží,když jsem ho při ježdění doma o něco rozrazil.Spojovačky jsou sice bez štelování,ale auto i takhle pěkně jezdí,skáče a chová se při blbnutí.Podvozek je komplet oložiskován,teda rotační díly,na řízení,který má přijatelný vůle,ty ložiska zas moc nechybí.Gumy maj pěkný vzorek,bordel se moc v něm nedrží a jsou z měkčí směsi.Na koberci drží víc než by bylo záhodno,v terénu,i týhle zimě dneska,taky adhezi neztrácejí a to ani na zmrzlý trávě.

Taky bych měl něco napsat ke kastličce.Samozřejmě z lexanu a prodávaná v jedný barevný kombinaci.Okna,imitace světel,nápisy a startovní čísla jsou samolepky zvenku.Zbytek je pro mně trochu nepochopitelně lepený nebo stříkaný zevnitř.Ale že by si dávali tolik záležet na kastli na model za pár korun,to se mi moc nechce zdát.Kastle tudíž vypadá dost povedeně a jak jsem se přesvědčil i dost vydrží.

A moje dojmy a trošku zhodnocení?Kdo ještě pořád váhá s koupí nějakýho mrnouse,bud na doma nebo na malinký plácek u baráku,mohu jen vřele doporučit.Za RTRko v ceně cca 2400 Kč dostanete schopný a slušně blbuvzdorný model,který nabídne jak dostatek adrenalinu,tak i skvělý odreagování.Snad jediná potřeba šikovnosti bude při dozakrytí převodů,kde je na ráně bordelu hlavně pastorek.Elektroniku neni potřeba moc krytovat,jelikož se nachází na horním platě.Je jen potřeba trošku od sebe oddálit přijímač a regl,jelikož při základním uskupení dochází k rušení.

A nakonec jedno menší video z dneška na dráze z mobilu.Moc se u něj nesmějte 🙂 levou rukou jsem řídil,pravou točil.Pro představu to stačí.Takže TAADYYYY 🙂

Komu by v článku něco chybělo,dejte vědět.A pokud se časem objeví dostatečný počet autíček,budou i závody 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nahoru