Změkčení ozubeného řemenu.

Pro opravu kolesového parníku jsem zakoupil u TEA technik řemenice a řemen.

Buďte bez obav 🙂 ,nebude muj,jen opravuju pro známýho 😀

Chtěl něco na rybníček u baráku,tak si na modelbazar.cz sehnal zadokolesový parník postavený asi před 20ti – 30ti lety. Z tehdy dostupných materiálů a hlavně to bylo nejspíš zamýšleno jako poličkovka.

Ale proč tohle píšu.

U TEA technik jsem zakoupil řemenice a řemen pro tišší pohon oproti ozubeným kolům v kuprexitový kleci. Řemen v pohodě,ale tak nějak tvrdej a neforemnej,takže co s nim? Původně jsem zvažoval vyvařit ve vodě nebo oleji,aby doběhnul gumový proces z výroby. Něco jako u disků pro autíčka,aby nepraskaly a byly víc gumovatý. Nebo u disků pro odlepení pneu lepený vteřinákem.Napsal jsem i na TEA dotaz a bylo mi sděleno,že v žádným případě vařit či namáčet výrobce nedoporučuje a přišlo by se o záruku,jelikož nikdo neví,co by to s řemenem udělalo.Ani výrobce.

To už jsem ale vyzkoušel něco jinýho. A vcelku zdarma. 🙂 Pomohly současný teploty venku a hlavně sluníčko. Prvně byl řemen na sluníčku asi 3 hodiny o víkendu a po sejmutí z drátu na plotu se jevil jako trochu měkčí a poddajnější.Tak šel na stejný místo dneska opět na 3 hodiny a ejhle,potřebně guma i vlákna uvnitř změkly tak,že nejspíš pro pohon nebudou potřeba další kladky,aby tlačily na řemen pro lepší přilnutí k řemenicím.

Tak to je asi všechno.Třeba to pomůže někomu,kdo jezdí cestáky či trial s řemínkovým pohonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.