Zkušenost s radarem

při zkoušení změřit 1:10tinu

Tenhle pátek jsem si domluvil s Blovickýma městskýma strážníkama zkušební měření rychlosti TBčka pistolovým radarem.Značku a typ radaru jsem nezjištoval.

Měřilo se na bývalým jezedáckým letišti v Komorně.Povrch nic moc,asfalt z třebnuškovýho kamene.Trochu rozsypanej,sem tam hlína z projetí traktoru.Ale nechalo se,kousek čistej a slušnej se našel.Tak strážníci vybalili nádobíčko,naladili,seštelovali na vzdálenost a mohlo se jít na věc.

Provedlo se nějakých 10-15 jízd.Možná víc,nepočítal jsem to.Při jízdě jsem měl trochu problém ject přímo na radar.Auto dost skákalo,na vině budou asi nejspíš poměrně tvrdý rally bloky.Sice nějaký díry na placu byly,ale měkčí pneu by neuškodilo.A co říct?

Jelikož asi už odcházel přední diferák,tak se střídákem na 35 000 otáček a převod 17/61,byla největší změřená rychlost 42 km/h,což podle tablek by měo být asi lehce přes 48.Ale i tak to byl mazec.

A po technický stránce?Tyhle radary jsou fakt dělaný pro měření normálních aut.Je potřeba,aby auto jelo poměrně rovně,což aspon u 1:10 s mýma rukama,nerovným povrchem a tvrdýma pneu neni možný.Radar a potažmo pistolák,není schopen pořádně změřit desetinu.Potřebuje větší čelní plochu,kam se zaměří záměrný kříž,což u osobáku či kola,který jede rovně a relativně pomálu,neni problém.Jak řekli strážnící „To je jak řízená střela“.A ještě mrňavá.A ještě máme na autech málo železa,o který by se mohl radar opřít.A další podmínka je,aby radar ve spojení s fotákem,držel v hledáčku model dýl než 5 vteřin.Ideál je kolem 10-15 vteřin,což u nás neni moc uskutěčnitelný a ještě k tomu v přímém směru.

A řešení?Opravdu jen ty infra či laser brány.Nebo schopnější radar.O čemž vcelku úspěšně pochybuju.Takže jedna brána při průjezdu rozjetýho auta zapne měření a druhá vypne měření.Je pak potřeba mít PŘESNĚ změřenou dýlku měřenýho úseku ,do tabulky v PC pak zadávat uskutučněný časy a přepočítávat.Sice je to trochu náročný na technický zázemí,ale spíš uskutečnitelný než hledat ten správný radar.

Ted už jen aby Ondra Novák zapracoval na přestavbě časomíry RCK pro rychlostní potřeby a bude to v pořádku 🙂 Nebo i někdo další s lepším návrhem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.