Šikovnej číňan XTM

Pak že mejd in čína za nic nestojí.

V týdnu se mi ozval Jarda,že jestli nemam třeba v pátek odpoledne chvíli čas,trochu zbytečnýho paliva do žhavíku a nabitý žhavítko.Vcelku jsem měl tak nějak všechno a jelikož se moc nechtěl vyjadřovat,co ZASE pořídili novýho do stáje,nezbylo mi než čekat do pátku,kdy jsme si dali sraz na trati v Tojicích.

V pátek něco po 4tý odpoledne Jarda volá,že už vyráží a zhruba za půl hodinky by mohli být na místě.No,nebyli.Trvalo jim to skoro hodinu.Pak že jezdim pomálu 🙂 A ještě jei ke starý trati,když jsem Kubovi řikal,že máme novou.Komu neni rady…………..

Ale pak už vyndali strojek z kufru auta.Na první pohled nic moc,ale celkově docela zajímavý.Posudte pak podle fotek.Pevný nápravy jako na Clodbusterovi či TXT,pěkný zkřížení náprav (co jsem zkusil,asi 80 stupnů),přepákování podobný Revu,možnost dodatečného řízení zadní nápravy v základu,účinná brzda a možná trochu pomalý (ale nechá se asi nastavit čas sepnutí) automatická zpátečka přes modul a servo,kdy se zpátečka zařadí po určitým čase automaticky,co se drží brzda.Motor je nějaká *28ka Delta,takže asi 4,6ka s tahovým starterem.Nalili jsme nádrž a zkusili nastartovat.Slíbil,slíbil a hned běžel.Je jasný,že asi motory nebudou nic moc,i když se můžu mýlit,ale při ceně,kterou za to kluci dali,se o ní ani nebudu zminovat a radši popřeju Žílovi hodně prodaných modelů ať už přímo XTM či dalších.

Pár škubnutí a motor běží.Kupodivu na tovární nastavení,jen jsem víc povolil hlavní jehlu,aby se teplota tak rychle nešplahala přes 80.Nechali jsme asi půl nádrže,jen aby se neřeklo a Kuba už byl celý říčnej auto project.Rychlost je asi poloviční až třetinová oproti jiným modelům monstr či truggy,takže určení bych hledal někde na trial či crawling.Vše fungovalo jak by mělo.Brzda dost jedovatá,řízení i na místě bez problémů a motor nekuckal ani nijak extra nestávkoval.Na to,že slušně mrholilo,podle všeho jen v okolí Nepomuka,nepotřeboval motor extra seřizování a jel jak měl.A jelikož mi napršelo do fungl novýho teploměru,měřilo se rukou.

Po vyjetí nádrže jsem viděl Kubovo smutný očička,tak jsem nalil druhou a když motor trochu vychlad,šel znova jezdit.Motor se už trochu uvolnil,začal být víc studený,tak se přitahla jehla bohatosti a hned auto jelo lépe.Podle všeho by mohlo mít i 2ku,ale tu jsme k nezajetýmu motoru neriskovali.Možná se bude muset i naladit.Ale jezdilo to pěkně a být poblíž trochu víc těžší terén,auto i řidič by mohli sahat po božském vyřádění.Takhle se oba aspon pěkně svezli.Už padlo i něco o tom,že čudáka vyhodí a pujde tam střídák a pěkná kastle a představí to na některém z budoucích trialů od MKKR v Plzenci.Když se to vezme kolem a kolem,tohle auto to s výměnou pneu za lepší do terénu a změkčením tlumičů hravě zvládne.

Tak a obrázky


A i jedno Videjko

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.