Jo,zbláznil jsem se.

Vždycky jsem obdivoval lítání s rc modely ve vzduchu. Jedno zda v reálu,na videu,rychlý,pomalý,vrtulníky,prostě cokoliv.

Po minulém nepodařeném letu opravenýho lítadla,kdy jsem si těch pár vteřin skoro zdárnýho letu dost užíval a vychutnával,mi to nedalo a začal jsem zjištovat možnost nákupu DOST pomalýho a hodnýho lítadla.Pár hodin zabralo sledování videí zamýšlených modelů,zkušenosti pilotů,názory a podobně.

Nakonec jsem ASI úspěšně jedno éro vybral,odkaz poslal Novakovi a bylo mi to odsouhlaseno.I když on by odsouhlasil klidně i tří metrovou fošnu na který by byl přidělanej motůrek a trochu rádia 😀 Jen aby to slušně letělo.

Takže další model v mý letecky neúspěšný éře bude motorový větroň od E-flite Night Radian 2m rozpětí. Tuším,že 4 – 5tý éro v portfoliu. Drona do lítacího deníčku nepočítam,ten funguje dost jinak a pohybuje se přesně podle mých možností. Lítadlo je něco jinýho.

Radian po objednání večer v pondělí u Pecky úspěšně ve čtvrtek dorazil ve slušný krabici.No a v pátek šla cena dolů,cca o 200 – 300 Kč. Ale co. Trochu zas videí ohledně dalších zkušeností s érem,nějaký rady a tak.Takže zakoupit dřevěnou tyčku,omotat izolepou a nacpat do karbonový výztuhy do křídel.Pojistný izolepový pásky na výškovku se radilo pojistit zalepením výškovky pomocí disperzního lepidla,taky uděláno.Jelikož je éro ve verzi PNP,bez přijímače,rádia aku,ale vybavený komplet,tak napíchnout přijímač a zkoušet,co to dělá.

Jeden ze zádrhelů byl Spektrum chytrej konektor na příjímači.Ale nic,co by nezvládly štípačky,pájka a konektor XT60.Zapojení reglu a serv do přijímače srandinda 🙂 Ale s nastavením motoru byla docela štrapáce. Podle návodu dát knipl do plnýho,pak nulu a mělo to jít. Ale jelikož mám neletecký páčky,s pružinkama ,ve středu a bez aretace,byl docela problém,jak to nastavit. Nebudu zastírat a mlžit,že vim kam do nastavení rádia hrábnout. 😀 Nakonec se po delším bádání,zkoušení a nevhodných zvukových projevech povedlo najít potřebnou veličinu,která dovedla motor a regl umravnit ohledně zapnutí a vypnutí a regulace výkonu. Posunutí středu polohy páky z 1500 něco na 1160. Takže další objevená a zatím neznámá funkce Taranis rádia 🙂

Takže už zbývá jen éro aspoň trochu rozumně vyvážit,což se po načtení potřebných informací a asi 3hodin práce a laborování SNAD podařilo. Nakonec bylo potřeba na čumák dodat 20g závaží a éro je buď to neutrální nebo lehounce těžší na čumák,což by mělo být jen k dobru. To by mohl a měl příští výkend při zalítávání zhodnotit schopný ošetřovatel Ondra 🙂  Poptával jsem u něj konfiguraci a polohu páček,co a jak je zvyklý lítat,abych to mohl předem nacpat do rádia,aby se nemusel měnit přijímač.

Takže se pak uvidí,jestli tohle éro přežije moje pilotní pokusy . Pokud ne,budu se radši nadále držet víc při zemi. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.