V sobotu dopoledne,po té,co byly vyřešeny všechny potřebnosti,jeden rychlý telefon s Jirka Fabík a domluva na zálet.
Jen co jsem vylez z baráku s trupem a rádiem ven k autu,začlo trochu pofukovat.No,to je pech.Ještě naložit křídla,stoleček a doject do Mileč na letiště.Tam už foukalo slušně,ale spíš s nárazovýma vlnama,chvilku klid,pak to zas fouklo,no děs.
Jirka dorazil asi za 10 minut po mně,pochválil stoleček a i Radian se mu líbil.Ještě poladit trochu rádio,aby mu líp vyhovovalo ovládání,jemně doladit trimem výchylky,zanadávat na vítr a mohlo se jít zkoušet lítat.
Bylo vidět,že Jirka prostě lítat umí na rozdíl ode mně.I když dost foukalo,věděl,co s érem dělat a ukočírovat ho ve vzduchu,aniž by mu spadlo.Občas přestalo i foukat,skoro až na klidno a to byl ten správný pohled na model.Rychlost se snížila,pěkně si to plácal ve vzduchu,uklidnil se a to i Jirka záměrně pouštěl páčky a éro se samo srovnávalo a letělo v klidu a bez kravin.
Přistání v pohodě,krásně si to keclo do trávy.
Lehká pauza a šlo se znova do vzduchu.To mi Jirka nabídnul zkusit pilotovat,takže předal rádio a zas začlo foukat.Něco málo jsem vybral,ale už mi na páčkách přistály druhý ruce a korigovaly let o moc líp ve snaze zabránit karambolu.Radši jsem ovládání předal zpátky,zpocenej až na prdeli a s úlevou sledoval dokončení letu pod taktovkou zkušenějšího. 🙂
To už foukalo víc než bylo zdrávo,takže se éro uklidilo a trochu jsme kecali.Asi za 5 minut přestalo foukat úplně,vylez schovaný mozol ,no prostě pech.Nakonec z toho vyšlo pěkně strávený skoro 2 hodiny a před polednem jsme to rozpustili.V klidným povětří je éro hodný,pomalý a paráda to řídit.Jak ale začne foukat,zdivočí jak utržený z řetězu a slušnej adrenalín s tim lítat.Aspoň pro mně 🙂
A tady jedno videjko ze zalítání.
https://www.youtube.com/shorts/ETCCYxzfJyU