Barvení a lepení Elapor

Dneska jsem trochu bádal,čim a jak barvit a případně lepit Elapor na lítadle.

Asi to vezmu trochu zeširoka,aspoň pro mně. EPO,Elapor a EPP jde rozumně lepit vteřinákem pro rychlý opravy,Purexem pro víc oprav,co dýl vydrží či epoxidem,ale pak se to zas vytrhává někde dál.

Podstatná informace pro mně byla ta,že EPO / Elapor je tlakově litý či tlačený polysteren do formy,vymazaný či nastříkaný silikonem,aby se to nelepilo do formy.Takže je EPO na omak mastný a nic moc na něm nedrží.To se mi potvrdilo i u Radianu,kdy jsem do kabiny přes oboustranku lepil závaží na dovyvážení. Po záletu jedno závaží odcestovalo jinam a jistě dělalo trochu kravin ve vyvážení lítadla.

Po trochu hledání na rcmania.cz došlo na zjištění,že ty origo samolepky na éru jistě moc držet nebudou. To je ostatně vidět i tak,že žádný spešl lepidlo na nich neni. Takže časem pujdou dolů. No jo,ale čim to pak nabarvit a čim? Pomohlo jedno zkušební video ,matně tušim Mrázek či Rimr,který zkoušel různý postupy a typy sprejů. Lehký zbroušení silikonu a otření či omytí jarovou vodou,pak asi 3x brousit a omýt a nějaký hrubší odmaštění,něco jako Perchlorem. Takže výsledek byl,že stačí Elapor trochu ošudlíchat,aby tam něco trochu rozumně drželo.

Použitý barvy bylo něco od Tamiye ve spreji,nějaká autobarva a asi akryl sprej. Podle všecho nejlíp na týmastnotě držel Tamiya sprej,takže v budoucnu zkusim barvu na lexanový kastle a taky by to mělo držet. Nějak. S mým stylem lítání a bourání nemam obavy,že by se barva oloupala dřív než stihnu éro rozmllátit 😀

Tudíž už jen zbývá rozumně přežít tyhle zkurvený horka,počkat na rozumný počasí a zkusit polítat s úspěšným startem i přistáním 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.